Entidades de certificación acreditadas

A Entidade Nacional de Acreditación (ENAC) pon a disposición dos interesados o esquema de acreditación de entidades que queiran certificar o cumprimento co Esquema Nacional de Seguridade (ENS).

O esquema de acreditación foi desenvolvido por ENAC en estreita colaboración co Secretaría General de Administración Digital (Ministerio de Asuntos Económicos y Transformación Digital) e o Centro Criptolóxico Nacional (CCN).

No caso de sistemas clasificados co grao de DIFUSIÓN LIMITADA (DL) ou equivalente, unha entidade debe estar acreditada por ENAC no ámbito de aplicación do Esquema Nacional de Seguridade conforme á norma UNE-EN ISO/ IEC 17065:2012 para poder certificar o cumprimento de requisitos STIC. Ademais, as entidades auditoras de seguridade deben dispoñer de Habilitación de Seguridade de Empresa (HSEM) en vigor.

Tamén se poderá certificar o cumprimento dos requisitos STIC no ámbito dos sistemas clasificados (DL) entre aquelas entidades auditoras que cumpran algunha das seguintes opcións (CCN-STIC-101):

  1. Ser unha entidade, órgano, organismo e unidade vinculada ou dependente das Administracións Públicas cuxas competencias inclúan o desenvolvemento de auditorías de sistemas de información, así conste na súa normativa de creación ou decretos de estrutura e quede garantida a debida imparcialidade.
  2. Excepcionalmente, ser unha empresa validada polo CCN, que demostrase a capacidade técnica suficiente para levar a cabo auditorías/inspeccións STIC sobre sistemas que manexan información clasificada.

Os interesados en solicitar a acreditación poden poñerse en contacto coa ENAC no correo: Este enderezo de correo está a ser protexido dos robots de correo lixo. Precisa activar o JavaScript para velo.

Prevense actividades de certificación de forma transitoria ata transcorridos dous anos desde a entrada en vigor da Instrución Técnica de Seguridade de conformidade co Esquema Nacional de Seguridade publicada en B.Ou.E. nº 265, do 2 de novembro de 2016, de acordo co indicado no Apartado VI de Requisitos das Entidades Certificadoras. Durante este período, as certificacións concedidas por unha entidade EN PROCESO seguirán sendo válidas aínda que a entidade certificadora non supere o proceso de acreditación de ENAC. Para máis información, consultar a Instrución Técnica de Conformidade co ENS.

Extensión de la validez de los certificados

Como consecuencia de la declaración del estado de alarma provocado por la pandemia de la COVID-19, el 16 de marzo de 2020, se abrió un paréntesis temporal de tres meses, en virtud del cual todas las Entidades de Certificación y sus clientes mantendrían la situación que, en relación con el ENS y su Acreditación o Certificación, pudieran tener a tal fecha.

Una vez transcurrido este período, y para facilitar la progresiva vuelta a la normalidad, el Centro Criptológico Nacional comunica que concede un nuevo período de igual duración que el anterior (3 meses más)

Si las circunstancias así lo aconsejaran, el CCN podrá ampliar el plazo anterior o, en su caso, iniciar un nuevo período de suspensión temporal de la vigencia de las antedichas Certificaciones.

Asimismo, si una vez expirado el paréntesis temporal concedido, existiese una causa justificada que impidiese en algún caso particular retomar los períodos y plazos de las auditorías, las Entidades de Certificación podrán solicitar un aplazamiento al CCN, mediante un correo electrónico al CoCENS en el que justifiquen las razones de la solicitud, que se estudiarán en cada caso particular para conceder las debidas autorizaciones.

 

Entidades de certificación acreditadas ou en vías de acreditación para expedir certificacións de conformidade co ENS e sistemas clasificados co grao de DIFUSIÓN LIMITADA (DL) ou equivalente:

Nombre Razón social Enlace web Estado Acreditación ENS
(Acreditadas por ENAC)
Estado Acreditación ENS Estado Acreditación STIC (DL)
AENOR Internacional AENOR Internacional S.A.U. www.aenor.com ACREDITADA
(21/04/2017)
- ACREDITADA
(21/04/2019)
Audertis Audit Services Audertis Audit Services, S.L. www.audertis.es ACREDITADA
(29/12/2017)
- ACREDITADA
(29/12/2017)
BDO Auditores BDO Auditores, S.L.P. www.bdo.es ACREDITADA
(15/06/2018)
- -
Bureau Veritas Certificación Bureau Veritas Iberia S.L. www.bureauveritas.es EN PROCESO - -
Cámara Certifica Certificación y Confianza, Cámara S.L.U. camaracertifica.es/ ACREDITADA
(05/07/2019)
- -
Ingeniería de Sistemas para la Defensa de España (ISDEFE) Empresa pública de consultoría e ingeniería www.isdefe.es - - ACREDITADA
(15/06/2018)
IVAC - Instituto de Certificación IVAC - Instituto de Certificación, S.L. ivac.es EN PROCESO - -
LEET Security LEET Security, S.L. www.leetsecurity.com ACREDITADA
(23/02/2018)
- -
LGAI Technological Center (APPLUS) LGAI Technological Center, S.A. (APPLUS) www.appluscertification.com/es ACREDITADA
(27/07/2018)
- -
Lloyd’s Register Quality Assurance España Lloyd’s Register Quality Assurance España S.L.U. www.lr.org EN PROCESO - -
OCA Global OCA Instituto de Certificación S.L.(Unipersonal) ocaglobal.com EN PROCESO - -
S2 Grupo S2 Grupo, S.L.U. s2grupo.es - - ACREDITADA
(18/09/2020)
Servicio de Seguridad y Protección de Datos de la Dirección General de Administración Digital de Castilla-La Mancha Servicio de Seguridad y Protección de Datos de la Dirección General de Administración Digital de Castilla-La Mancha www.castillalamancha.es - ACREDITADA
(09/11/2018)
-
SGS Española de Control. Unidad técnica: CyberLab Madrid SGS Española de Control, S.A.U. Unidad técnica: CyberLab Madrid www.sgs.es EN PROCESO - -
Sidertia Solutions Sidertia Solutions, S.L. www.sidertia.com - - ACREDITADA
(15/06/2018)
Subdirección General de Tecnologías de la Información y Comunicaciones Subsecretaría (Ministerio de Trabajo, Migraciones y Seguridad Social) www.mitramiss.gob.es - ACREDITADA
(10/07/2019)
-

A data indicada cando unha entidade está en proceso de acreditación corresponde á data na que dita acreditación foi solicitada a ENAC. Durante o prazo de 12 meses, a empresa en proceso de acreditación poderá realizar auditorías e emitir certificados. Se durante ese período non se obtivo a acreditación, a entidade en proceso deberá cesar nas súas actividades de certificación.